Skip to main content
Overnachten in het historische centrum van Gemert

Privacy verklaring

versie december 2023
  • Hotel de Hoefpoort is er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina laten we u weten welke gegevens we verzamelen als u onze website gebruikt, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we hiermee uw gebruikservaring verbeteren. Zo snapt u precies hoe wij werken. Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van Hotel de Hoefpoort. U dient zich ervan bewust te zijn dat Hotel de Hoefpoort niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacy beleid te accepteren.
GEGEVENSVERZAMELING
  • De volgende categorieën persoonsgegevens worden door ons verzameld: * Uw voornaam, achternaam, telefoonnummer, e-mail adres en thuisadres; * Bij zakelijke reserveringen slaan wij de gegevens van uw bedrijf bij uw gegevens op; * Informatie over het verblijf van de (hotel)gast, inclusief datum van aankomst en vertrek, speciale verzoeken, opmerkingen over uw servicevoorkeuren (inclusief kamervoorkeuren, faciliteiten of andere gebruikte diensten); * Informatie over de (restaurant) reservering, inclusief datum, speciale verzoeken en dieet wensen, opmerkingen over uw servicevoorkeuren (zoals tafel voorkeur, faciliteiten en andere benodigde diensten); * Informatie die u verstrekt met betrekking tot uw voorkeuren voor marketing of in het kader van uw deelname aan enquêtes, wedstrijden of promoties; U bent vrij zelf te bepalen welke persoonsgegevens (indien van toepassing) u met ons wilt delen. Als u er voor kiest om bepaalde gegevens niet te verstrekken, kan dit invloed hebben op de mate van service, reservering en transacties met ons.

COMMUNICATIE

  • Wanneer u e-mails of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van Hotel de Hoefpoort of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

GEGEVENS DIE WE AUTOMATISCH VERZAMELEN

  • Bij het gebruik van onze website verzamelen we ook automatisch gegevens, waaronder persoonsgegevens. Dit is inclusief gegevens zoals taalinstellingen, IP-adres, locatie, apparaatinstellingen, besturingssysteem apparaat, loggegevens, gebruiksduur, opgevraagde URL, statusrapport, gebruikersagent (informatie over browserversie), besturingssysteem, resultaat (kijker of boeker), zoekgeschiedenis, reserverings-ID van de boeker en het soort bekeken data. We kunnen ook automatisch gegevens verzamelen via cookies.

COOKIES

  • Wij verzamelen gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen. Deze website maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandjes die op uw computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van Hotel de Hoefpoort of die van een derde partij. Wij gebruiken deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik.

DOELEINDEN

  • We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden anders dan:
    1. Reserveringen: Wij gebruiken uw persoonsgegevens om uw online, e-mail of telefonische reservering of bestelling te vooltooien en te verwerken.
    2. Klantenservice: Wij gebruiken uw gegevens om klantenservice te verlenen.
    3. Gastbeoordelingen: Wij kunnen uw contactgegevens gebruiken om u per mail uit te nodigen om een gastbeoordeling te schrijven na uw verblijf.
    4. Marketingdoeleinden: voor zover wettelijk toegestaan, gebruiken wij uw gegevens ook voor marketingdoeleinden. Waar we uw persoonsgegevens kunnen gebruiken voor nieuwsbrieven. In elke nieuwsbrief staat een link “Uitschrijven” indien u deze nieuwsbrieven niet meer wilt ontvangen.
    5. Overige communicatie: het kan voorkomen dat we contact met u opnemen per mail, post, telefoon of SMS, afhankelijk van de contactgegevens die u met ons gedeeld heeft. Dit kan om verschillende redenen zijn: 1. Indien u een verzoek of vraag heeft ingediend die moet worden beantwoord of behandeld. 2. Wanneer u gebruik heeft gemaakt van onze diensten, kunnen wij u een evaluatieformulier sturen of u uitnodigen een beoordeling achter te laten.
    6. Analyses, verbetering en onderzoek: We gebruiken persoonsgegevens om onderzoek en analyses te doen. We kunnen gebruikmaken van een derde partij om dit namens ons te doen. We kunnen de resultaten van dergelijk onderzoek delen of bekend maken aan derde partijen en onze affiliates, in anonieme, geaggregeerde vorm. We gebruiken uw persoonsgegevens ook voor analytische doeleinden en ter verbetering van onze diensten, de gebruikerservaring en de functionaliteit en kwaliteit van onze (online) diensten.
    7. Beveiliging, fraude-detectie en -preventie: We gebruiken de gegevens die persoonsgegevens kunnen bevatten om fraude en andere illegale of onrechtmatige activiteiten te voorkomen. We gebruiken deze gegevens ook om fraude te onderzoeken en op te sporen. We kunnen persoonsgegevens ook gebruiken voor het inschatten van risico’s en voor veiligheidsdoeleinden, waaronder het authenticeren van personen. Voor dergelijke doeleinden kunnen persoonsgegevens gedeeld worden met derden, zoals wetshandhavingsinstanties en opsporingsinstanties.
    8. Wetten en regelgeving: in bepaalde gevallen moeten we de verstrekte gegevens gebruiken, waartoe ook persoonsgegevens kunnen behoren, om jurisische geschillen of klachten te behandelen en op te lossen. Voor onderzoeks- en nalevingsdoeleinden van de wet- en regelgeving, of om overeenkomsten te handhaven of om te voldoen aan wettige verzoeken van wetshandhavingsinstanties voor zover dit wettelijk vereist is. Als we gebruik maken van geautomatiseerde middelen ter verwerking van persoonsgegevens die rechtsgevolgen of aanzienlijke gevolgen hebben voor u, zullen we gepaste maatregelen implementeren om uw rechten en vrijheden te beschermen, waaronder het recht op menselijke tussenkomst.
    JURIDISCHE GRONDSLAGEN * gezien het doen van 1. en 2. baseren we ons op de uitvoering van een contract. Het gebruik van uw gegevens kan nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst tussen u, als (potentiele) gast en ons. * gezien c. en 8. baseren we ons op de legitieme belangen: we gebruiken uw gegevens voor onze legitieme belangen, zoals u de best passende content voor de website, e-mails en nieuwsbrieven te bieden, ter verbetering en promotie van onze producten en diensten en onze website-content en voor administratieve, fraudedetectie en juridische doeleinden. Bij het gebruik van persoonsgegevens voor onze legitieme belangen zoeken we altijd naar een evenwichtige balans van uw rechten en interesses met het oog op de bescherming van uw persoonsgegevens ten opzichte van onze rechten en interesses. * gezien het doel van h. baseren we ons ook op, indien van toepassin, op onze verplichting tot het voldoen aan het toepasselijke recht en onze verplichtingen. (Bijvoorbeeld in het kader van het innen van de toeristenbelasting). * Waar nodig onder toepasselijk recht zullen we om uw toestemming vragen voordat we uw persoonsgegevens verwerken voor directmarketingdoeleinden. Indien nodig overeenkomstig de toepasselijke wetgeving zullen we om uw toestemming vragen. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door contact met ons op te nemen via een van de onderstaande communicatie adressen. Als u bezwaar wilt maken tegen het verwerken van uw gegevens, maar er is geen opt-out mechanisme rechtsreeks voor u beschikbaar (Bijvoorbeeld in de boekingsmodule op de website), naam dan contact met ons op via info@hoefpoort.nl

DOELEINDEN

  • We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden anders dan:
    1. Reserveringen: Wij gebruiken uw persoonsgegevens om uw online, e-mail of telefonische reservering of bestelling te vooltooien en te verwerken.
    2. Klantenservice: Wij gebruiken uw gegevens om klantenservice te verlenen.
    3. Gastbeoordelingen: Wij kunnen uw contactgegevens gebruiken om u per mail uit te nodigen om een gastbeoordeling te schrijven na uw verblijf.
    4. Marketingdoeleinden: voor zover wettelijk toegestaan, gebruiken wij uw gegevens ook voor marketingdoeleinden. Waar we uw persoonsgegevens kunnen gebruiken voor nieuwsbrieven. In elke nieuwsbrief staat een link “Uitschrijven” indien u deze nieuwsbrieven niet meer wilt ontvangen.
    5. Overige communicatie: het kan voorkomen dat we contact met u opnemen per mail, post, telefoon of SMS, afhankelijk van de contactgegevens die u met ons gedeeld heeft. Dit kan om verschillende redenen zijn: 1. Indien u een verzoek of vraag heeft ingediend die moet worden beantwoord of behandeld. 2. Wanneer u gebruik heeft gemaakt van onze diensten, kunnen wij u een evaluatieformulier sturen of u uitnodigen een beoordeling achter te laten.
    6. Analyses, verbetering en onderzoek: We gebruiken persoonsgegevens om onderzoek en analyses te doen. We kunnen gebruikmaken van een derde partij om dit namens ons te doen. We kunnen de resultaten van dergelijk onderzoek delen of bekend maken aan derde partijen en onze affiliates, in anonieme, geaggregeerde vorm. We gebruiken uw persoonsgegevens ook voor analytische doeleinden en ter verbetering van onze diensten, de gebruikerservaring en de functionaliteit en kwaliteit van onze (online) diensten.
    7. Beveiliging, fraude-detectie en -preventie: We gebruiken de gegevens die persoonsgegevens kunnen bevatten om fraude en andere illegale of onrechtmatige activiteiten te voorkomen. We gebruiken deze gegevens ook om fraude te onderzoeken en op te sporen. We kunnen persoonsgegevens ook gebruiken voor het inschatten van risico’s en voor veiligheidsdoeleinden, waaronder het authenticeren van personen. Voor dergelijke doeleinden kunnen persoonsgegevens gedeeld worden met derden, zoals wetshandhavingsinstanties en opsporingsinstanties.
    8. Wetten en regelgeving: in bepaalde gevallen moeten we de verstrekte gegevens gebruiken, waartoe ook persoonsgegevens kunnen behoren, om jurisische geschillen of klachten te behandelen en op te lossen. Voor onderzoeks- en nalevingsdoeleinden van de wet- en regelgeving, of om overeenkomsten te handhaven of om te voldoen aan wettige verzoeken van wetshandhavingsinstanties voor zover dit wettelijk vereist is. Als we gebruik maken van geautomatiseerde middelen ter verwerking van persoonsgegevens die rechtsgevolgen of aanzienlijke gevolgen hebben voor u, zullen we gepaste maatregelen implementeren om uw rechten en vrijheden te beschermen, waaronder het recht op menselijke tussenkomst.
    JURIDISCHE GRONDSLAGEN * gezien het doen van 1. en 2. baseren we ons op de uitvoering van een contract. Het gebruik van uw gegevens kan nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst tussen u, als (potentiele) gast en ons. * gezien c. en 8. baseren we ons op de legitieme belangen: we gebruiken uw gegevens voor onze legitieme belangen, zoals u de best passende content voor de website, e-mails en nieuwsbrieven te bieden, ter verbetering en promotie van onze producten en diensten en onze website-content en voor administratieve, fraudedetectie en juridische doeleinden. Bij het gebruik van persoonsgegevens voor onze legitieme belangen zoeken we altijd naar een evenwichtige balans van uw rechten en interesses met het oog op de bescherming van uw persoonsgegevens ten opzichte van onze rechten en interesses. * gezien het doel van h. baseren we ons ook op, indien van toepassin, op onze verplichting tot het voldoen aan het toepasselijke recht en onze verplichtingen. (Bijvoorbeeld in het kader van het innen van de toeristenbelasting). * Waar nodig onder toepasselijk recht zullen we om uw toestemming vragen voordat we uw persoonsgegevens verwerken voor directmarketingdoeleinden. Indien nodig overeenkomstig de toepasselijke wetgeving zullen we om uw toestemming vragen. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door contact met ons op te nemen via een van de onderstaande communicatie adressen. Als u bezwaar wilt maken tegen het verwerken van uw gegevens, maar er is geen opt-out mechanisme rechtsreeks voor u beschikbaar (Bijvoorbeeld in de boekingsmodule op de website), naam dan contact met ons op via info@hoefpoort.nl

DELEN VAN DATA

  • BOOKING.COM BV
    We werken samen met Booking.com B.V., gevestigd aan Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, NL (www.booking.com) hierna booking.com, om u onze online reserveringsdiensten aan te bieden. Booking.com stuurt u een bevestigingsmail, een mail vóór aankomst en voorziet u van informatie over de omgeving en de accommodatie Booking.com biedt ook 24/7 hulp: de internationale klantenservice in de lokale kantoren spreekt meer dan 20 talen. Als u uw gegevens deelt met de wereldwijde klantenservice van Booking.com, kunnen zij reageren wanneer u ze nodig heeft. Booking.com kan uw gegevens gebruiken voor technische, analytische en marketingdoeleinden, zoals verder uitgelicht in de Privacyverklaring van Booking.com. Dit houdt ook in dat uw gegevens voor analyse mogelijk gedeeld worden met andere leden van de Booking Holdings Inc. groepen van bedrijven ter analyse zodat zij u reisgerelateerde aanbiedingen kunnen doen die mogelijk interessant voor u zijn, en voor dienstverlening op maat. Indien nodig onder toepasselijk recht zal Booking.com eerst om uw toestemming vragen. Als uw gegevens worden gedeeld met een land buiten de Europese Economische Ruimte zal Booking.com contractuele afspraken maken om ervoor te zorgen dat uw persoonlijke gegevens nog steeds worden beschermd volgens de Europese normen. Indien u vragen heeft over de wijze waarop Booking.com persoonsgegevens verwerkt, dan kunt u contact opnemen met dataprotectionoffice@booking.com. Dit houdt ook in dat uw gegevens voor analyse mogelijk gedeeld worden met andere leden van de Expedia Groepen van bedrijven ter analyse zodat zij u reisgerelateerde aanbiedingen kunnen doen die mogelijk interessant voor u zijn, en voor dienstverlening op maat. Indien nodig onder toepasselijk recht zal booking.com eerst om uw toestemming vragen. Als uw gegevens worden gedeeld met een land buiten de Europese Economische Ruimte zal booking.com contractuele afspraken maken om ervoor te zorgen dat uw persoonlijke gegevens nog steeds worden beschermd volgens de Europese normen. Indien u vragen heeft over de wijze waarop Booking.com persoonsgegevens verwerkt, dan kunt u contact opnemen met Booking.com.
  • STARDEKK.BE
    We werken samen met Stardekk NV, Baron Ruzettelaan 25, 8310 Brugge, België (www.stardekk.be) hierna stardekk, om u onze reserveringsdiensten voor hotelkamers of tafels te reserveren. Hetzij online of offline. Hoewel wij de inhoud van de website leveren en u rechtstreeks bij ons een reservering maakt, worden reserveringen verwerkt via de systemen van stardekk. De informatie die u op deze website invoert wordt derhalve met ook gedeeld met stardekk en haar affiliates. Het gaat hierom persoonsgegevens, zoals uw naam en contactgegevens, de duur van uw verblijf, namen van uw reisgenoten en eventuele speciale wensen voor verblijf on verteer.

BEVOEGDE AUTORITEITEN

  • Wij geven persoonsgegevens door aan rechtshandhavingsinstanties en andere overheidsinstanties, voor zover wettelijk verplicht of stikt noodzakelijk voor de preventie, opsporing en vervolging van strafbare feiten en fraude. Maar ook voor het innen van verplichte (toeristen)belastingen.

INTERNATIONALE GEGEVENSOVERDRACHTEN

  • De overdracht van persoonsgegevens zoals beschreven in deze Privacyverklaring kan overzeese overdrachten van persoonsgegevens naar landen omvatten waarvan de gegevensbeschermingswetgeving niet zo volledig is als die van de landen binnen de Europese Unie. Indien vereist door de Europese wetgeving zullen we alleen persoonsgegevens overdragen aan ontvangers die een adequaat niveau van gegevensbescherming bieden. In dergelijke situaties maken we contractuele afspraken om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens nog steeds worden beschermd volgens Europese normen. U kunt ons vragen om een exemplaar van deze clausules te bekijken via de onderstaande contactgegevens.

BEVEILIGING

  • Hotel de Hoefpoort en haar gegevensverwerkers neemt redelijke procedures in acht om ongeautoriseerde toegang tot en misbruik van gegevens, inclusief persoonsgegevens, te voorkomen. We gebruiken passende bedrijfssystemen en -procedures om informatie te beschermen, inclusief persoonsgegevens. We gebruiken ook beveiligingsprocedures en technische en fysieke beperkingen voor toegang tot en gebruik van de persoonsgegevens op onze servers. Alleen geautoriseerd personeel heeft tijdens hun werkzaamheden toegang tot persoonsgegevens.

BEWAREN VAN GEGEVENS

  • Wij zullen uw gegevens, waaronder persoonsgegevens, bewaren zolang wij het nodig achten om u diensten te verlenen, te voldoen aan toepasselijke wetgeving, geschillen met partijen op te lossen en anderszins indien nodig om ons in staat te stellen onze activiteiten uit te voeren, waaronder het detecteren en voorkomen van fraude of andere illegale activiteiten. Alle bewaarde persoonsgegevens zijn onderhevig aan deze Privacyverklaring. Als u een vraag heeft over een specifieke bewaartermijn voor bepaalde soorten persoonsgegevens die wij over u verwerken, neem dan contact met ons op via de onderstaande contactgegevens.

UW OPTIES EN RECHTEN

  • We willen dat u zelf controle heeft over hoe uw persoonsgegevens door ons gebruikt worden. U kunt dit op de volgende manieren doen: * u kunt ons om een kopie vragen van de persoonsgegevens die we over u hebben; * u kunt ons informeren over wijzigingen in uw persoonsgegevens, of ons vragen om de persoonsgegevens die we over u hebben te corrigeren; * in bepaalde gevallen kunt u ons vragen om de verwerking van de persoonsgegevens die we over u hebben te verwijderen, blokkeren of beperken, of bezwaar aan te tekenen tegen de manier waarop we uw persoonsgegevens gebruiken; en * in bepaalde gevallen kunt u ons ook vragen om de persoonsgegevens die u ons heeft verstrekt naar een derde partij te sturen. Wanneer we met uw toestemming uw persoonsgegevens gebruiken, heeft u het recht om deze toestemming op elk moment in te trekken, afhankelijk van de toepasselijke wetgeving. Bovendien heeft u, wanneer we uw persoonsgegevens verwerken op basis van legitiem belang of het algemeen belang, het recht om te allen tijde bezwaar te maken tegen dat gebruik van uw persoonsgegevens met inachtneming van de toepasselijke wetgeving. Wij vertrouwen op u om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens volledig, correct en actueel zijn. Informeer ons onmiddellijk over eventuele wijzigingen of onjuistheden van uw persoonsgegevens door contact op te nemen met info@hoefpoort.nl . We behandelen uw verzoek in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.

VRAGEN OF KLACHTEN

  • Als u vragen of opmerkingen heeft over onze verwerking van uw persoonsgegevens of als u de rechten wilt uitoefenen die u onder deze kennisgeving heeft, kunt u contact met ons opnemen via info@hoefpoort.nl. U kunt ook contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens of Gegevensbeschermingsautoriteit met vragen en klachten.

WIJZIGINGEN IN DE KENNISGEVING

  • Net zoals ons bedrijf voortdurend verandert, zal deze Privacyverklaring ook van tijd tot tijd wijzigen. Als u op de hoogte wilt blijven van wijzigingen in deze Privacyverklaring, dan raden wij u aan om deze pagina regelmatig te bezoeken. Als we belangrijke wijzigingen maken of wijzigingen aanbrengen die van invloed zijn op u (bijvoorbeeld wanneer we beginnen met het verwerken van uw persoonsgegevens voor andere doeleinden dan hierboven uiteengezet), nemen we contact met u op voordat we met die verwerking beginnen.

    Hotel de Hoefpoort
    Heilige Geestlaan 2
    5421 CA te Gemert
    tel: (0492)392008 email: info@hoefpoort.nl